Saturday, May 22, 2010

2010 FIFA World Cup South Africa : Saya sokong Spain.. Anda?





2010 FIFA World Cup South Africa : 
11 JUNE - 11 JULY

World cup dah nak mula.. Tinggal 19 hari je lagi.. Tak sabar wehh.. Rasa-rasa sapa menang world cup? Pasukan pilihan aku adalah Spain atau nama lain untuk rakyat Malaysia, iaitu Sepanyol. Sebab apa aku pilih Spain, nak tau sebab apa??? sebab aku tak pilih pasukan Malaysia Korea Selatan.. MuAhahahahA.. Okay-okay.. Sebab utama aku pilih Spain adalah sebab player-player dia gempak-gempak dan terror-terror belaka. Dari goalkeeper sampailah ke striker (penyerang) sumer memang hebat dari segi penampilan dalam kelab masing-masing dan untuk negara dorang ni la.. Bagi aku, midfield-midfield dorang gempak gilalahh tambah-tambah ada penyerang yang hebat macam aku Fernando Torres dan David Villa. Spain diletakan dalam Kumpulan H bersama Switzerland, Chile dan Honduras. Bagi aku, laluan untuk Spain agak mudah berbanding dengan kumpulan maut, kumpulan G (Brazil, Korea Utara, Ivory Coast dan Portugal). 



Spain 23-man squad:




KeepersIker Casillas (Real Madrid), Jose Reina (Liverpool), Victor Valdes (Barcelona)
Defenders: Raul Albiol (Real Madrid), Alvaro Arbeloa (Real Madrid), Joan Capdevila (Villarreal), Carlos Marchena (Valencia), Gerard Pique (Barcelona), Carles Puyol (Barcelona), Sergio Ramos (Real Madrid)
Midfielders: Xabi Alonso (Real Madrid), Sergi Busquets (Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal), Andres Iniesta (Barcelona), Javi Martinez (Athletic Bilbao), David Silva (Valencia), Xavi (Barcelona)
Strikers: Jesus Navas (Sevilla), Juan Manuel Mata (Valencia), Pedro Rodriguez (Barcelona), Fernando Llorente (Athletic Bilbao), Fernando Torres (Liverpool), David Villa (Valencia)

Spain Jersey:
home


away
Players to watch:

Fernando Torres

David Villa

Cesc Fabregas

Andres Iniesta

David Silva

Xavi

Credit : FIFA and UK The Sun
Image : Google


email:nazreenhashim[at]yahoo[dot]co[dot]uk

yahoo messenger: xflanker_mssm[at]yahoo[dot]com

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

AboutMe

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Hello.Testing-Testing

Perkongsian cerita, pengalaman, tips-tips, info, hiburan, fotografi dan macam-macam lagilah. Diingatkan penggunaan bahasa dan ayat dalam belog ini adalah tidak rasmi dan tidak dibenarkan meniru sebahagian bahasa bagi tujuan rasmi mahupun penulisan di sekolah menengah mahupun sekolah rendah. Jika terdapat kesalahab anggaplah ia sebagai kesalahan yang tidak disengajakan, harap maaf.

nazreen.blog.list


Photobucket

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008 | Free Blogger Templates

Back to TOP