Monday, March 29, 2010

I Just Can't Stop Loving You - Michael Jackson

(gambar diambil semasa di Time Tunnel Museum, Cameron Highland)

Single by Michael Jackson and Siedah Garrett
from the album Bad
Released July 20, 1987
Format CD single
Recorded 1987
Genre Pop/R&B
Length 4:11
Label Epic Records
Writer(s) Michael Jackson
Producer Michael Jackson and Quincy Jones




I Just Can't Stop Loving You adalah balada yang popular oleh penyanyi Michael Jackson yang menampilkan duet dengan Siedah Garrett. Ditulis dan disusun oleh Jackson, itu awalnya bertujuan untuk menjadi sebuah duet antara Jackson dan isterinya pilihan: entah Barbra Streisand atau Whitney Houston. Bahkan Aretha Franklin dan Agnetha Fältskog (dahulu dari ABBA) yang ditawarkan lagu, tetapi semua empat mempunyai kewajipan lain.
Namun, penulis lagu dan Quincy Jones Garrett anak didik, yang menulis Jackson's song "Man in the Mirror", menawarkan diri untuk bernyanyi dengan demikian memberikan Jackson Garrett hit pertamanya sejak Dennis Edwards '1984 hit, "Don't Look Any Lebih Lanjut". Garrett dikutip dalam The Billboard Kitab Nombor Satu Hit oleh Fred Bronson bahawa beliau tidak sedar beliau akan menyanyikan lagu - meskipun ia telah menerima rakaman itu - sampai hari sesi rakaman, ketika Jones mengatakan padanya untuk melangkah ke mikrofon dan bernyanyi dengan Jackson.
Lagu ini menjadi yang pertama daripada lima kali berturut-turut nombor satu Billboard Hot 100 single daripada album Bad Jackson. Hal ini juga mencapai nomor satu di Billboard R & B dan kontemporari dewasa graf. Ini adalah kedua Jackson nombor satu lagu pada tabel AC (yang pertama, kebetulan, juga pernah menjadi duet: 1982's "The Girl Is Mine" dengan Paul McCartney). Beliau dibebaskan tanpa disertai video muzik.
 

Awalnya, versi album memaparkan intro yang diucapkan oleh Jackson disokong dengan versi yang lebih panjang pembukaan muzik. Intro ini dicampur pada masa depan album direlease.
sumber : wikipedia

nazreenhashim

email:nazreenhashim[at]yahoo[dot]co[dot]uk
yahoo messenger: xflanker_mssm[at]yahoo[dot]com

facebook flickr

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

AboutMe

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Hello.Testing-Testing

Perkongsian cerita, pengalaman, tips-tips, info, hiburan, fotografi dan macam-macam lagilah. Diingatkan penggunaan bahasa dan ayat dalam belog ini adalah tidak rasmi dan tidak dibenarkan meniru sebahagian bahasa bagi tujuan rasmi mahupun penulisan di sekolah menengah mahupun sekolah rendah. Jika terdapat kesalahab anggaplah ia sebagai kesalahan yang tidak disengajakan, harap maaf.

nazreen.blog.list


Photobucket

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008 | Free Blogger Templates

Back to TOP